Pilates

studio_general_1

Οι έξι αρχές του Pilates

Centering: Συνειδητοποίηση του “κέντρου” του σώματός μας. Αυτό περιλαμβάνει τη ζώνη κοιλιάς-μέσης, την ευρύτερη περιοχή των γοφών, της πλάτης και γενικότερα της αίσθησης ότι το σώμα “δένει” γύρω από έναν νοητό άξονα.

Concentration: Συγκέντρωση σωματική αλλά και πνευματική, έτσι ώστε οι ασκήσεις να εκτελούνται συνειδητά και όχι μηχανικά.

Control: Έλεγχος κατά την εκτέλεση των ασκήσεων, ώστε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα με ασφάλεια.

Breath: Η αναπνοή και ο ρυθμός της αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι στη διάρκεια της εκγύμνασης με την μέθοδο Pilates αλλά και στην κίνηση γενικότερα.

Flow:  Η ροή εκτέλεσης των ασκήσεων και η διαδοχή μεταξύ τους είναι πολύ σημαντική.

Precision: Ακρίβεια κατά την εκτέλεση των ασκήσεων.

 

Η μέθοδος του Pilates

H μέθοδος Pilates είναι μία αυτο-βιωματική μέθοδος εκγύμνασης η οποία σχεδιάστηκε από τον Joseph Hubertus Pilates (1880-1967). Ο Pilates άρχισε να γίνεται γνωστός σε καλλιτεχνικούς κύκλους κυρίως χορευτών, γι’ αυτό και το Pilates αφομοιώθηκε από τον χορευτικό κόσμο και έγινε πρωτίστως γνωστό ως dancer’s stretching. Η μέθοδος εξαπλώθηκε μετά τον θάνατο του, πρώτα στην Αμερική από τους μαθητές του και μετέπειτα σε όλο τον κόσμο για να φτάσει σήμερα να είναι μια μέθοδος με πολύ μεγάλη απήχηση.

O ίδιος ο Pilates συνήθιζε να λέει ότι «σε  5 μαθήματα αρχίζεις να αισθάνεσαι την διαφορά, σε 10 μαθήματα το αισθάνονται και οι άλλοι, σε 20 μαθήματα έχεις ένα εντελώς καινούργιο σώμα».

H μέθοδος Pilates επικεντρώνεται στη συμμετρική στάση του σώματος, στον έλεγχο της αναπνοής, στην ενδυνάμωση των κοιλιακών, στη σταθεροποίηση της σπονδυλικής στήλης, της λεκάνης και της ωμοπλάτης. Επικεντρώνεται επίσης στην ευλυγισία των μυών, στην κινητικότητα των αρθρώσεων και στην ενδυνάμωση μέσω του ολικού εύρους κίνησης. Αντιμετωπίζει το σώμα σαν σύνολο γι’ αυτό και δεν προκαλεί τραυματισμούς. Γεγονός που καθιστά την μέθοδο ένα άριστο μέσo αποκατάστασης τραυματισμών και χρόνιων παθήσεων.

Η μέθοδος Pilates μάς διδάσκει ιδανικά πράγματα για το σώμα μας, τα οποία και μπορούμε να μεταφέρουμε στην καθημερινότητα μας. Ακόμα και ένας αθλητής μπορεί να επωφεληθεί αρκετά από τις γνώσεις της μεθόδου.

Οι ασκήσεις της Pilates είναι χωρισμένες σε επίπεδα άρα είναι ιδανικές για κάθε επίπεδο φυσικής κατάστασης. Κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με άσκηση και απεχθάνεται τα βάρη ή το αερόμπικ μπορεί να βελτιώσει την δύναμη και την αερόβια ικανότητα του μέσω του Pilates. Από την άλλη εάν ήδη κάποιος γυμνάζεται, η μέθοδος Pilates να τον βοηθήσει να κάνει καλύτερα την αθλητική του δραστηριότητα.

 

Tα οφέλη του Pilates

  • αύξηση της αναπνευστικής ικανότητας
  • καλύτερη κυκλοφορία του αίματος
  • ενδυνάμωση των μυών του κορμού
  • ευλυγισία
  • συντονισμός σώματος και πνεύματος
  • σωστή στάση σώματος
  • βελτίωση της ισορροπίας
  • ανάπτυξη της νευρομυϊκής συναρμογής
  • αύξηση οστικής πυκνότητας
  • υγιείς αρθρώσεις
  • δυνατά οστά
  • αύξηση κινητικότητας
  • θετική επίγνωση του σώματος
  • αποτελεσματικότητα στην κίνηση
  • λειτουργική εφαρμογή της τεχνικής στην καθημερινότητα (functional exercise)
  • βελτίωση της καθημερινότητας