TRX

TRX_1

Το TRX αρχικά σχεδιάστηκε από έναν πεζοναύτη του αμερικανικού στρατού και από τότε το TRX πήρε το δρόμο του μέσα στη βιομηχανία του fitness και σήμερα χρησιμοποιείται από πολλές επαγγελματικές ομάδες, προπονητές και top trainers σε όλο τον κόσμο. Για να το πούμε απλά, το TRX είναι ένας τύπος άσκησης που χρησιμοποιεί τη βαρύτητα και το βάρος του σώματός μας, για να αναπτύξουμε δύναμη, ισορροπία, συντονισμό, ευλυγισία, σταθερότητα κορμού και αρθρώσεων.

Τα πλεονεκτήματα από τη χρήση του TRX είναι:

Ελαχιστοποιείται ο χρόνος άσκησης δουλεύοντας όλο το σώμα . Κάθε άσκηση ενεργοποιεί τον κορμό που περιλαμβάνει τους κοιλιακούς, τους εσωτερικούς μύες της λεκάνης, τους γλουτούς, τους καμπτήρες του ισχύου, τους ραχιαίους και τους μύες της πλάτης και του στήθους. Ο κορμός δίνει στο σώμα σταθερότητα, ισορροπία και ευλυγισία. Ένας δυνατός και σταθερός κορμός είναι σημαντικός για να προλάβουμε τραυματισμούς όχι μόνο για τη μέση αλλά για όλο το σώμα.

Άλλο πλεονέκτημα του TRX είναι ότι χρησιμοποιεί το βάρος του σώματός μας για να ρυθμίσουμε την ένταση της άσκησης απλά περπατώντας κοντά ή μακρυά από το σημείο προβολής του TRX στο έδαφος (anchor point). Αυτό σε κάνει συνεχώς να δοκιμάζεις τις δυνάμεις σου, σε κάθε άσκηση, ελαχιστοποιώντας το χαμένο χρόνο του να αλλάζεις βάρη.

Χρησιμοποιώντας το TRX μπορείς να βελτιώσεις το μυικό σύστημα και σε δύναμη και σε μέγεθος, γυμνάζοντας το σώμα με τρόπο που δεν έχει συνηθίσει να δουλεύει.

Είναι σπουδαίο εργαλείο για τις πλειομετρικές ασκήσεις, για ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της ισχύος.

Οι ασκήσεις του TRX μπορούν να γίνονται συγχρόνως με μικρή ένταση αλλά με μεγάλη επίδραση σε αγύμναστα άτομα, ή προσθέτοντας ένα γιλέκο με βάρη να γίνουν απαιτητικές ακόμα και για έναν αθλητή. Επίσης σου δίνει τη δυνατότητα για μεγάλο εύρος κίνησης σε ασκήσεις που δεν ήταν εφικτό πριν, δίνοντας συγχρόνως υποστήριξη για να το πετύχεις. Ενεργοποιεί έτσι το μέγιστο κάθε φορά αριθμό μυικών ινών εκτοξεύοντας στα ύψη το μεταβολισμό.

Αν πάλι θέλεις ένα αερόβιο πρόγραμμα για να χάσεις βάρος και να κάνεις μυική τόνωση, το TRX θα ενεργοποιήσει πολλούς μύες συγχρόνως, θα αυξήσει την καρδιακή συχνότητα και θα κάψει περισσότερες θερμίδες από το να κάθεσαι σε ένα παραδοσιακό μηχάνημα. Με το TRX μπορείς να κινείσαι συνεχώς από τη μία άσκηση στην άλλη σε ένα κυκλικό πρόγραμμα. Αυτό δυναμώνει την καρδιαγγειακό και αυξάνει τη μυική αντοχή.

Ποιες ασκήσεις γίνονται στο TRX;

Όπως σε όλα τα καινούργια συστήματα εκγύμνασης, έτσι και στο TRX θα πρέπει να αρχίσεις με τις βασικές ασκήσεις πριν προχωρήσεις στις πιο δύσκολες και πιο σύνθετες. Αυτό θα σε βοηθήσει να δυναμώσεις τις βασικές μυικές ομάδες και να τελειοποιήσεις την τεχνική και τη φόρμα σου αποφεύγοντας τραυματισμούς.

Κάποιες από τις βασικές ασκήσεις όταν ξεκινάς το TRX είναι: πιέσεις στήθους, κωπηλατική, προβολές, καθίσματα (squats), στηρίξεις (plank), κάμψεις, εκτάσεις και στροφές.